bezpieczne zakupyBezpieczne zakupy w oddziale w Warszawie

infoliniaInfolinia pod numerem: +48 451 511 122

skupProwadzimy skup

PYTANIA I ODPOWIEDZI

 

Najczęściej zadawane pytania:

Jeżeli nie znajdą Państwo tutaj odpowiedzi na swoje pytania, to zapraszamy do kontaktu pod numer telefonu 451 511 122 lub e-mail: kontakt@mennicainwestorow.pl

 

1. Czy możliwy jest zakup bez rejestracji?

Tak, mogą Państwo złożyć zamówienie na podstawie jednorazowej deklaracji danych.

 

2. Jakie metody płatności są do wyboru?

Płatność za zamówiony towar może odbyć się w następujących formach:

a) przelewem bankowym na rachunek bankowy dla wpłat w PLN: 21 1600 1462 1732 4832 7000 0001

b) płatność szybkim przelewem za pośrednictwem systemu TPay - prowizja 0,5% (płatne po stronie klienta),

c) płatność BLIKiem za pośrednictwem systemu TPay - prowizja 0,5% (płatne po stronie klienta)

 

3. Czy mogę dokonać wpłaty w USD/EURO?

Każda transakcja w walucie innej, niż złotówka, ustalana jest indywidualnie. Zapraszamy do kontaktu z Doradcą pod numerem 451 511 122.

 

4. Jaki jest czas realizacji zamówienia?

W przypadku zamówień oznaczonych znakiem “24h” paczki wysyłane są w ciągu 24 godzin od zaksięgowania opłaty. W pozostałych przypadkach wysyłka następuje w ciągu 15 dni roboczych od momentu zaksięgowania środków.

 

5. Jakie są formy i koszt dostawy? - z regulaminu, koszty nieznane.

Dokonując zamówienia przez stronę internetową mają Państwo do wyboru dwie opcje dostawy. Pierwszą z nich jest bezpłatny odbiór w placówce położonej przy ulicy Żurawiej 6/12 lok. 312 w Warszawie. Drugą formą jest dostawa kurierem pod wskazany adres. Koszt usługi uzależniony jest od wartości przesyłki.

 

6. Czy mogę otrzymać fakturę?

Do zamówień otrzymają Państwo paragon fiskalny. W przypadku zakupów firmowych możliwe jest uzyskanie FV.

 

7. Czy mogę zwrócić towar?

Prawo do odstąpienia od umowy przez Konsumenta jest wyłączone w przypadku świadczeń, za które cena lub wynagrodzenie zależy wyłącznie od ruchu cen na rynku finansowym, zgodnie z przepisami art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

 

8. Czy mogę złożyć zamówienie przez telefon? 

Tak, zapraszamy do kontaktu pod numerem 451 511 122. Jeśli nasi konsultanci nie będą dostępni, prosimy o wysłanie wiadomości SMS, a otrzymają Państwo odpowiedź zwrotną.

 

9. Jak uzyskać pomoc w wyborze towaru?

Celem skorzystania z konsultacji naszego Doradcy zapraszamy bezpośrednio do siedziby głównej w Warszawie, na ulicę Żurawią 6/12 lok. 312. Jeśli wolą Państwo konsultację drogą telefoniczną, nasi Doradcy dostępni są pod numerem 451 511 122

 

10. Jak dokonać zakupu?

Aby dokonać zakupu online, należy wejść na stronę https://mennicainwestorow.pl/dodać produkt do koszyka i wybrać preferowaną formę dostawy. Następnym krokiem jest wybór formy płatności i jej realizacja. Jeśli są Państwo zainteresowani zakupami stacjonarnymi, zapraszamy do placówki położonej przy ulicy Żurawiej 6/12, lokal 312 w Warszawie.

 

11. Czym jest LBMA?

LBMA, czyli London Bullion Market Association, to stowarzyszenie zrzeszające firmy i instytucje działające na rynku złota i srebra. Jest to organizacja międzynarodowa, której siedziba główna znajduje się w Londynie. Główne cele LBMA to promowanie, rozwijanie i regulacja globalnego rynku metali szlachetnych.

 

12. Czym jest akredytacja złota?

Akredytacja złota oznacza, że produkt spełnia określone standardy jakościowe lub jest zgodny z pewnymi wymogami branżowymi, określanymi przez LBMA. Aby złoto otrzymało akredytację, musi być poddane dokładnej weryfikacji i przetestowaniu. W przypadku złota „Good Delivery” oznacza to, że surowiec ten musi pochodzić z wiarygodnego źródła, mieć odpowiednie czystości i masę, być odpowiednio zabezpieczony i posiadać odpowiednie oznaczenia.

 

13. Co wybrać? Sztabkę czy monetę?

Zarówno sztabki, jak i monety bulionowe są sposobem na przechowanie siły nabywczej pieniądza w czasie. Podczas wyboru należy jednak pamiętać o podstawowych różnicach między tymi produktami.

Sztabki charakteryzują się niską ceną zakupu, dużą różnorodnością gramatur i prostota w wykonaniu. Istotnym elementem są także certyfikaty, czyli plastikowe opakowania, w których zabezpiecza się złoto.

Monety mają inną specyfikę. W przeciwieństwie do sztabek są wykonane z dużą precyzją, co przekłada się także na wyższą cenę produktu. Nie mają certyfikatów, lecz dzięki temu nabywca ma dostęp bezpośrednio do materiału, co ułatwia proces weryfikacji. Istotnym elementem jest także nominał, czyli informacja, że moneta jest pełnoprawnym środkiem płatniczym w kraju emitenta. 

 

14. Czym jest uncja trojańska?

Uncja trojańska to jednostka o masie 31,1035 gramów. Jest to tradycyjna miara używana w branży metali szlachetnych, jubilerskiej i numizmatycznej.

 

15. Czy mogę dostać certyfikat?

Sztabki są produktami zabezpieczonymi plastikowym opakowaniem, czyli certyfikatem. Jest to gwarancja autentyczności produktu, dlatego należy dbać o to, aby CertiCard pozostał nieuszkodzony.  

W przypadku monet weryfikacja odbywa się poprzez sprawdzenie parametrów fizycznego produktu. Monety nie są numerowane, w związku z tym nie ma możliwości skorelowania certyfikatu z konkretnym produktem.

 

16. Czy otrzymam gwarancję odkupu?

Tak, zapraszamy do punktu stacjonarnego w Warszawie, na ulicy Żurawiej 6/12 lok.312.

 

17. Czy muszę zapłacić podatek od zakupu złota?

Złoto inwestycyjne jest zwolnione z VAT-u, w związku z tym podczas dokonywania zakupu Klient nie ponosi dodatkowych opłat.

 

18. Czym jest cena SPOT?

SPOT - aktualna cena towarów i surowców, np. złota i srebra. Termin ten określa także operacje handlowe dokonywane w trybie natychmiastowym.

 

19. Dlaczego ceny monet i sztabek różnią się od ceny na giełdzie? 

Do giełdowej wyceny złota, która opiera się głównie na tzw. złocie papierowym, należy doliczyć kwoty związane z wyrobem, tj. produkcję, transport, ubezpieczenie, przechowywanie i koszty sprzedawcy.

 

20. Czym jest Spread?

To różnica między cena kupna a sprzedaży.

 

21. Czy mogę zamówić produkty niedostępne na stronie www? 

Tak, jeśli produkt można wyszukać w naszym sklepie internetowym, lecz jest chwilowo niedostępny, wystarczy skorzystać z opcji “powiadom o dostępności”.

 

 

22. Czy mogę zamówić zarówno produkty ze znakiem “24H”, jak i te z późniejszym odbiorem?

Tak, należy jednak pamiętać, że zamówienie będzie gotowe do odbioru dopiero w momencie, gdy je skompletujemy. W tym przypadku zostanie ono wysłane najpóźniej 15 dni roboczych od momentu zaksięgowania opłaty.

 

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium